woensdag 16 november 2016

Susy favorites | Haarband

Mijn haartype kun je het best omschrijven als stro. Met vochtig weer wil het nog wat halfslachtige pogingen tot krullen ondernemen en tegen de winter, als ik in de rui raak en het doucheputje telkens vol is van al mijn haaruitval, groeit er aan de voorkant steevast een rij met 'jong haar' over mijn voorhoofd. Te kort voor een hippe pony. Te aanwezig om te kunnen negeren. Typisch haar voor een leuke haarband zou je zeggen. Ik ook. Maar helaas blijven haarbanden om mijn hoofd niet zitten.

De oldschool diadeems, van het soort dat je hoofd achter je oren samenknijpt, verdraag ik per definitie niet. Maar alle andere soort elastieken/banden/lint- of sjaal-achtige haarbanden hebben dus de neiging om vanuit mijn nek recht omhoog te glijden en zo zichzelf los te maken uit mijn haar. Helaas.


Tot ik voor de zomer per ongeluk een heel geslaagd probeersel naaide. Een haarband van gerecyclede spijkerstof (i love spijkerbroeken recyclen). Gewoon met een stukje witte elastiek er tussen. That's all. Is het de maat? Is het de stugge stof? Geen idee, ik noem het stom geluk. Elke haarband die ik -voor mijn plezier- vaker dan één keer zou dragen zou een plekje bij Susy favorites moeten krijgen. Maar deze,  welke gelijk de enige kanshebber in zijn categorie is, heeft zijn plaats meer dan verdiend.


























Er staan nog wat verschillende haarbanden op de planning. Jongste dochter is namelijk gek op haarbanden en is gezegend met een echt haarbanden hoofdje (wat heel goed uitkwam sinds we haar zelfgeknipte pony moesten laten bijgroeien). Van de haarbanden die ik binnenkort ga naaien komen de tutorials op mijn blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten